Mensen doen liever iets goed dan iets fout, dat geldt ook voor onze professionals en vrijwilligers die op onze school aan het werk zijn. De kwaliteit van onderwijs en opvang staat bij ons voorop. Veiligheid, openheid en een duidelijke structuur zorgen voor een prettig leef-, leer- en werkklimaat.
Desondanks kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over de gang van zaken. Wanneer u een vraag heeft over een bepaald onderwerp en/of beslissing en wanneer u daar niet tevreden over bent, dan vinden wij het niet alleen prettig, maar ook nodig om met elkaar in gesprek te treden.
In eerste instantie kunt u daarvoor terecht bij de groepsleerkracht van uw kind of bij degene waar u op dat moment een probleem bij/mee ervaart. Komt u er niet met hem of haar uit, dan kunt u daarover in gesprek gaan met de directeur van de school.
Ook kunt een afspraak maken met de schoolcontactpersoon (vertrouwenspersoon) van de school. Haar naam is Alice van Ommeren, leerkracht van groep 3/4 en werkzaam op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag. Via de mail is zij te bereiken op a.vanommeren@primoschiedam.nl
De schoolcontactpersoon kan, indien dit een passende actie is gezien de inhoud van het probleem, contact opnemen met de vertrouwenspersoon voor het openbaar onderwijs. Ook kunnen ouders/verzorgers zelf direct hulp inroepen van die vertrouwenspersoon. Als een ouder/verzorger van mening is dat advies moet worden gevraagd aan een onafhankelijke commissie, dan kan een officiële klacht ingediend worden bij het schoolbestuur of bij de landelijke klachtencommissie.
Meer informatie vindt u hier; https://www.primoschiedam.nl/onze-ouders/klachten/
Op bovenstaande pagina van ons bestuur vindt u ook informatie over het eventueel schorsen en verwijderen van leerlingen; https://www.primoschiedam.nl/onze-ouders/schorsing-verwijdering/